Wycena projektów IT i domen internetowych

Wycena projektów IT i domen internetowych to jeden z ważniejszych etapów związanych z tworzeniem aplikacji. Wyceny z zakresów IT należą do trudnych zadań – istnieje ogromne ryzyko popełnienia błędu. Nawet najmniejszy błąd jest w stanie diametralnie zmienić wartość wyceny, a co za tym idzie – zasadność ich wdrożenia.

 

Jak wyceniamy projekty IT?

 

Podchodząc do wyceny projektów IT, tak jak do wszystkich wykonywanych zleceń podchodzimy indywidualnie. Dobieramy metodykę w zależności od rodzaju projektu, oczekiwań Klienta, ale też celu przeprowadzenia wyceny. Warto dodać, że istnieje wiele gotowych metodyk pomagających w estymacji kosztu wytworzenia oprogramowani, z których korzystamy. Do najbardziej popularnych zaliczyć można COCOMO, Function point, metoda delficka czy też SCRUM poker. Wspomniane metody w świecie IT są bardzo dobrze znane. Łączy je jedna wspólna cecha – każdy z nich wymaga określenia wytycznych biznesowych i projektowych. W praktyce oznacza to, że musimy wiedzieć jaki cel mamy osiągnąć dzięki wdrażanemu projektowi IT oraz jak ma działać wdrażany projekt.

 

Posiadając wszelkie niezbędne dane w zakresie opisu działania produktu końcowego, możemy przejść do estymacji kosztów. Tym zadaniem zajmują się eksperci, którzy zapoznając się z dokumentacją, dokonują oceny projektu, chociażby pod względem czasu niezbędnego do wytworzenia pewnych rozwiązań. W zależności od skomplikowania projektu, może on zostać rozbity na moduły, co ułatwia sprawdzenie jego poszczególnych części. Wystarczą zebrane informacje, byśmy na ich podstawie mogli z góry wycenić koszt zrealizowania projektu IT a także czas niezbędny do jego wykonania.

 

Wycena domeny internetowej

 

Wyceniając domenę internetową przygotowujemy pełną analizę jej wartości tj. zarówno pod względem finansowym jak i marketingowym. Przygotowany przez nas raport z wyceny domeny internetowej zawiera wszelkie niezbędne informacje stanowiące bazę opracowania wraz z uzasadnieniem, metodykę wyceny domeny internetowej a także końcowe wnioski. Na jego podstawie można podjąć zarówno materialne jak i niematerialne decyzje związane z przyszłością analizowanej domeny.

 

Dokonując wyceny domeny internetowej bierzemy pod uwagę szereg aspektów. Do najczęstszych należą m.in. możliwość zastosowania adresu domeny na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych, sytuacja prawna domeny, status podobnych domen a także jej potencjał na skalę globalną.

 

Od czego zależy wartość domeny?

 

W Internecie istnieją adresy WWW o różnych wartościach, tak samo jak w życiu znajdujemy produkty o różnych wartościach, ale tych samych funkcjach. Można jednak przyjąć kilka elementów mających wpływ na wartość domeny. Otóż, na pierwszym miejscu o jej wartości świadczy długość adresu. Okazuje się, że najkrótsze domeny mogą być sprzedane za kilka milionów. Ważnym czynnikiem, od którego zależna jest wartość domeny jest także możliwość jej komercyjnego zastosowania. Największą popularnością cieszą się domeny sprzedażowe. Kolejnym kluczowym elementem są polskie znaki w nazwie. W chwili obecnej, domeny z polskimi znakami wyróżniają się dużo niższą wartością niż domeny ich nieposiadające. Skoro jesteśmy przy nazwie, nie sposób nie wspomnieć, że znaczenie ma również rozszerzenie domeny. Najdroższe domeny na całym świecie, to te z rozszerzeniem.com, w Polsce natomiast popularne są domeny.pl. Ostatnim ważnym elementem odpowiadającym za wartość domeny jest jej historia – czy była ona pusta czy też był już na niej umieszczony jakiś serwis. Jeśli jest to kolejny zakres działalności domeny, znaczenie ma również jakość jej pozycjonowania.

 

Zarówno wycena domeny jak i projektów IT to trudne zadanie. Chcąc uzyskać rzetelną wycenę, popartą profesjonalnym raportem, z pełnym opisem i uzasadnieniem, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Jesteśmy gotowi wykonać dla Twojej firmy rzetelną wycenę w możliwie jak najkrótszym czasie.

Ta strona używa cookies

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.